جوانسازی واژن با لیزر و هزینه آن

برخی از خانم ها تغییراتی که در سلامت زنانه شان رخ می دهد را احساس می کنند اما از صحبت کردن در مورد آن، حتی با پزشک متخصص در این زمینه خجالت می کشند. اما اگر بدانند مطرح کردن آن چقدر به آن ها کمک می کند، حتما با پزشک خود زودتر درمیان می گذارند. بافت واژن مانند سایر بافت های بدن با افزایش سن دچار کهولت و پیری می شود. عوامل دیگری ازجمله افزایش وزن ، بارداری و زایمان های زیاد باعث می شود بافت واژن از محل اصلی خود جدا شده و دچار افتادگی و شلی شود. امروزه با استفاده از لیزر می توان سلول هاییرا از اطراف واژن به بافتهایی که دچار افتادگی شده اند فراخواند و در نتیجه باعث جوان تر شدن این ناحیه شود.

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

یکی از روش هایی که باعث جوانسازی واژن می شود استفاده از لیزر واژینال می باشد. یکی از بهترین لیزرها برای این منظور مونالیزا می باشد که به طور ویژه برای ترمیم واژینال طراحی شده است. از کاربردهای این دستگاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• از بین بردن علائم یائسگی از جمله خشکی واژن ، سوزش و دردهای هنگام نزدیکی
  • جوانسازی واژن ( ۱۰ تا ۱۵ سال جوانتر می شود )
  • تنگ کردن کانال واژن
  • برطرف کردن اختلالات جنسی
  • روشن شدن دستگاه تناسلی خارجی
  • برطرف شدن بی اختیاری ادراری استرسی
  • برطرف کردن التهاب واژن

درمان آتروفی واژن با لیزر مونالیزا

هنگامی که سطح استروژن در اثر عواملی مانند یائسگی، افزایش سن یا بعد از درمان سرطان سینه کاهش یابد، علائمی از جمله خشکی واژن، سوزش، خارش و مقاربت دردناک روی می دهد. این تغییرات می تواند زندگی عادی زن را تحت تأثیر قرار دهد. زنانی که با این مشکلات روبرو هستند، مجبور نیستند برای همیشه با آن ها زندگی کنند! یک روش درمانی با لیزر برای کمک به ترمیم سلامت واژن وجود دارد این روش که غیر تهاجمی است و  مورد تایید FDA آمریکا نیز است. همچنین عوارض جانبی ندارد و از آن با نام لیزر مونالیزا تاچ MonaLisa Touch یاد می شود که تا کنون برای بسیاری از بیماران همراه با موفقیت بوده است.

نحوه انجام جوانسازی واژن با لیزر

یک لیزر دی اکسید کربن CO2 است که به طور خاص برای معالجه بافت واژن طراحی شده است. مشابه روش های لیزر صورت، این روش با استفاده از لیزر برای ایجاد میکرو ساییدگی یا خراش های ریز در دیواره واژن که باعث تحریک رشد رگ های خونی جدید می شود، استفاده می شود. این لیزر به آرامی پالس های انرژی را به دیواره واژن منتقل می کند و کلاژن های پوست این ناحیه را تحریک می کند. در طی این درمان، یک پروب واژینال، مانند معاینه روتین زنان، داخل واژن می شود. این عمل حدود ۵ دقیقه طول می کشد و عملا بدون درد است. بافت واژن با تحریک دیواره آن شروع به تولید کلاژن جدید و با ایجاد سلول های جدید، منجر به جوانسازی واژن می شود. بیشتر خانم ها بعد از اولین درمان خود احساس تغییر می کنند اما معمولاً ۳ جلسه درمان و هر ۶ هفته یک بار برای نتایج بهینه انجام می شود.

تنگ کردن واژن با لیزر

این روش به صورت سرپایی و بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی در مطب انجام می شود و فرد نیاز به استراحت و دوره نقاهت ندارد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی واژن با لیزر، بسته به نوع اقدامی که صورت می گیرد و نیز شرایط فرد، بین ۳ الی ۴ جلسه می باشد.

آیا درمان با لیزر مونالیزا برای آتروفی واژن ایمن است؟

یکی از مهم ترین مزایای لیزر مونالیزا تاچ این است که نیازی به بیهوشی ندارد و بیشتر بیماران می توانند بعد از انجام یک جلسه درمان، زندگی عادی خود را از سر بگیرند. عوارض جانبی برای زنانی که تحت لیزر درمانی قرار دارند گزارش نشده است. بندرت عوارض جزئی شامل خارش، سوزش، قرمزی یا تورم بلافاصله پس از انجام این عمل باشند.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر

مزایا و معایب جوانسازی واژن

• تنگ کردن واژن  وکاهش حالت ارتجاعی واژن از جمله نتایجی است که برای بسیاری از زنان، مطلوب است. در واقع لیزرها با تاثیراتی که روی بافت های عمقی واژینال می گذارند، حالت ارتجاعی آن را کاهش می دهند. ( تنگ می کنند)
  • بهبود وضعیت ظاهری؛ خود واژن نیز در این روش بهبود پیدا کرده و جوانتر می شود.
  • تحریک واژن برای کلاژن سازی؛ در صورتی که کلاژن سازی صورت گیرد ظاهر واژن بهتر می شود. زیرا که این هورمون موجب جوانی و طراوت این بخش از بدن زنان می شود.
  • در این روش با تحریک واژن برای کلاژن سازی مایع ناحیه بیرون واژن بیشتر می شود. همین مایع که موجب افزایش رطوبت واژن می گردد در رابطه جنسی موجب از بین رفتن احساس درد و نیز افزایش میل جنسی می شود.
  • افزایش جریان خون در بافت های داخل و بیرونی واژن این نتیجه را در بر دارد که شلی و افتادگی واژن از بین برود.
  • رفع چین و چروک های روی واژن نیز از جمله آثار لیزر درمانی است.
  • افزایش اعتماد به نفس زنان، افزایش میل جنسی، افزایش لذت جنسی، افزایش جذابیت های جنسی، افزایش کیفیت رابطه جنسی از دیگر مزایای روش جوان سازی واژن با لیزر می باشد.

آیا جوان سازی واژن با لیزر خطراتی در پی دارد؟

واقعیتی که وجود دارد این است که در چند ساله اخیر استفاده از انواع لیزر ها برای زیبا سازی واژن به طور گسترده بکار گرفته می شود.

مراقبت های پس از لابیاپلاستی

در تمام افرادی که این روش بکار گرفته می شود کاملا نتایج مطلوب و مثبت حاصل شده و بالاترین میزان رضایت مندی را در پی داشته است.

تا کنون خوش بختانه گزارشی مبنی بر اینکه این روش اثرات مخربی روی واژن خانم ها داشته باشد دریافت نکرده ایم. بنابراین افراد می توانند بدون نگرانی و بدون دغدغه برای زیباسازی و بهبود عملکرد واژن از این روش کمک بگیرند.

اما نکته ای را باید مد نظر قرار دهید این است که حتما از بهترین و معتبر ترین پزشکانی که در این زمیه فعالیت دارند کمک بگیرید. زیرا که این کار علیرغم روند ساده ای که دارد اما از حساسیت بالایی برخوردار است.

آمادگی قبل از لیزر واژینال

قبل از انجام لیزر معاینه توسط متخصص زنان انجام می شود و در صورت وجود عفونت واژن و یا دهانه رحم فرد تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار گرفته و آزمایش پاپ اسمیر انجام می شود.

مراقبت های بعد از جوانسازی واژن با لیزر

• بعد از لیزر واژینال فرد باید تحت درمان آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی قرار بگیرد .
  • تا یک هفته رابطه جنسی نداشته باشد.

جوانسازی یا تنگ کردن واژن، کدام بهتر است؟

Abilation یا تغییر حالت نوعی تکنیک جراحی است که یکی از انواع ان برای رفع فرسودگی بافت های داخلی شکم به کار گرفته می شود . در این روش به وسیله ایجاد ضرباتی بسیار ریز و در عین حال کوچک کننده ، بافت های فرسوده دخال واژن دوباره از نو تشکیل و ترمیم شده و جایگزین سلول های کهنه و مرده می شود و واژن به حالت اولیه خود بازمی گردد. اثربخشی این تکنیک به حدی است که باعث تقویت و ازدیاد سلول ها ، بافت های جدار واژن ، بافت های سلولی آن دوباره جوان گشته و در نتیجه ضمن تنگ تر شدن محیط داخلی عملکرد آن هم بهبود می یابد . علاوه بر این با بازسازی مجدد سلول ها از ایجاد درد و ناراحتی های ناشی از فرسودگی بافت های درون واژن نیز جلوگیری می شود . در این نوع روش برای درمان و رفع التهاب واژن و گشادی ناشی از فرسودگی بافت ها نیز روشی ایجاد شده است . بدین ترتیب که با ایجاد ضربات طولانی تر درون واژن ، دیواره ضخیمی از چربی ایجاد می کند . این تغییر موثر ناشی از تحریک کلاژن ها و بازسازی دوباره دیواره یا جداره داخلی واژن است . در نهایت اینکه کدام روش بهتر است به نظر و صلاحدید پزشک متخصص زنان بستگی دارد نه انتخاب بیمار .

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

نکاتی در زمینه جوان سازی واژن با لیزر

1. برای مشاهده آثار لیزر درمانی باید تعداد جلسات مشخصی را شرکت کنید تا نتایج آن خود را نشان دهد. تعداد جلسات بسته به اینکه واژن شما چقدر و تا چه میزان با مشکلات روبرو است متفاوت خواهد بود. از این رو توصیه می کنیم که مشاوره های متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی خود را جدی بگیرید و تمامی جلسات را با همکاری تام پشت سر بگذارید.
  2. مدت زمان لازم برای انجام لیزر درمانی نیم ساعت تا چهل دقیقه است. بنابراین حتی اگر برنامه های مهم دیگری داشته باشید می توانید زمان کوتاهی را برای انجام لیزر اختصاص دهید.
  3. برای اینکه در طول انجام لیزر درمانی دردی متوجه مراجعین نشود پزشکان از بی حسی موضعی کمک می گیرند. بر همین اساس این روش با کمترین میزان درد و ناراحتی همراه نخواهد بود.
  4. در این روش افراد می ترسند که تحت بیهوشی قرار گیرند. اما باید این نکته را بگوییم که بیهوشی برای انجام لیرز درمانی بکار گرفته نمی شود. بنابراین به زنانی که از بیهوشی می ترسند باید این نوید را بدهیم این روش بدون بیهوشی خواهد بود.
  5. این روش بدون خونریزی و درد انجام می شود. بنابراین مشکلاتی که جراحی های مختلف همراه دارند را نخواهد داشت.
  6. بسیاری از زنان در طیف های سنی مختلف می توانند از این روش کمک بگیرند. زیرا که این روش محدودیت سنی ندارد.
لیزر درمانی علیرغم اینکه بدون هیچ عارضه ای خواهد بود اما باید از سوی متخصصین این حوزه انجام شود تا نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

در این نوشتار یکی از اهداف ما این بود که با یکی از مهم ترین و بهترین روش هایی که برای جوان سازی واژن خانم ها به کار گرفته می شود مطالبی را در اختیار عزیزان و همراهان همیشگی مان قرار دهیم.

8 − دو =