عفونت واژن

عفونت واژن بیماری می باشد که همه زنان در سال های زندگی خود به تعداد دفعاتی مبتلای آن شده اند . این عفونت در سن باروری یعنی همان سن بلوغ تا یائسگی رایج تر می باشد در صورتی که نواحی دستگاه تناسلی کودک و زنانی که یائسگی را تجربه کرده اند به شکلی است که میکروب ها قادر به این نیستند که در آن به خوبی رشد کنند .

عفونت  قارچی واژن عمدتا توسط کاندیدا آلبیکنس به وجود می آید . کاندیدا آلبیکنس نام نوعی مخمر است که معمولا به عنوان نوعی قارچ شناخته می شود . کاندیدیا آلبیکنس به طور طبیعی در واژن زندگی می کند . با کمک باکتری ها کاندیدا تعادل طبیعی واژن خود را حفظ می کند . تحت شرایط خاص این تعادل می تواند مختل شود . این قارچ می تواند بیش از اندازه رشد کرده و باعث عفونت شود .

عفونت واژن

نمونه هایی از آن عبارتند از :

عفونت واژن بیماری است که ممکن است هر روزه بسیاری از زنان را درگیر خود کند . دکتر لیلا تدین متخصص زنان با تمام مهارتی که دارد می تواند عفونت واژن را با روش های نوین به بهترین شکل تشخیص دهد و آن را درمان کند . اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از عفونت واژن رنج می برید می توانید جهت درمان آن اقدامات لازم را همراه با دکتر لیلا تدین انجام دهید . جهت تعیین وقت و مشاوره می توانید با شماره هایی که در داخل سایت می باشد تماس حاصل فرمائید .
  • آب کشیدن و یا شستن مکرر واژن به همراه صابون
  • نوسانات هورمونی
  • استفاده از آنتی بیوتیک ها
  • تنش و استرس

اگر دیابت دارید و یا سیستم ایمنی بدن شما افت کرده است . احتمال خطر ابتلا به عفونت واژن در شما بیشتر خواهد بود . اگر کاندیدا باعث عفونت شود می تواند درون واژن و همچنین روی لب واژن بروز داده شود . نشانه های کاندیدیاز واژن عبارتند از :

• خارش درون و اطراف واژن
  • احساس سوزش درون و اطراف واژن
  • احساس درد هنگام ادرار یا نزدیکی جنسی
  • ترشحات واژنی سفید و پوسته پوسته
  • قرمزی و تورم دیواره و لب واژن

معمولا شکایات پزشکی مبهمی در این باره وجود دارد . عفونت قارچی واژن گاهی هیچ علائمی از خود بروز نمی دهد به همین دلیل در چنین مواردی درمان لازم نیست . در بسیاری از موارد پزشک عمومی شما می تواند براساس شکایات و ظواهر تشخیص را حاصل نماید . اگر شکایات به سوی عفونت قارچی واژن اشاره داشته باشند . پزشک عمومی می تواند یک معاینه داخلی انجام دهد .

با بررسی های بیشتر کمی از ترشحات واژن برداشته می شود . کاندیدا آلبیکانس را می توان با میکروسکوپ تشخیص داد عفونت قارچی واژن را می توان به خوبی و آسانی با دارو درمان کرد . کاندیدیاز واژن را می توان با داروهای کشنده ی قارچ درمان کرد . پزشک شما امکان دارد درمان موضعی را برگزیند . مانند قرص واژینال یا کرم برای استفاده داخلی . همچنین پزشک عمومی شما می تواند درمان خوراکی مانند قرص خوراکی برگزیند . شکایات عفونت قارچی واژن معمولا از دو تا سه روز پس از آغاز درمان از بین می رود  . توصیه می گردد تا زمانی که شکایات از بین نرفته اند از نردیکی جنسی خودداری کنید . در صورتی که شکایاتی دارد همسر شما هم باید مورد درمان قرار بگیرد . پزشک عمومی شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد کاندیدیاز و درمان های ممکن به شما بدهد .

3 + هجده =