دکتر لیلا تدین / جراحی زیبایی زنان / از پارگی تا ترمیم پرده بکارت
۸ دقیقه
ترمیم بکارت

از پارگی تا ترمیم پرده بکارت

آنچه می خوانید...

توجه: دکتر لیلا تدین جراحی ترمیم پرده بکارت را انجام نمی دهند و این مقاله تنها برای تکمیل آرشیو مطالب و ارائه اطلاعات درست و علمی به شما در وبسایت قرار داده شده است.

پرده بکارت غشای بسیار ظریفی است که در دهانه واژن قرار گرفته است. برخی از فعالیت ها می تواند منجر به پارگی و در برخی مواقع آسیب دیدگی آن شود. امروزه میزان تقاضای خانم ها برای انجام جراحی ترمیم بکارت بالاتر از گذشته است. دلیل این موضوع چیست؟ آیا انجام عمل ترمیم بکارت ارزشش را دارد؟ به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل پارگی پرده بکارت، علل اصلی انجام جراحی ترمیم پرده بکارت و عوارض آن آشنا کنیم.

عکس پرده بکارت

دلایل پارگی پرده بکارت و نیاز به ترمیم

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که تنها از طریق رابطه جنسی پرده بکارت دچار پارگی می شود. اما دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به پارگی و آسیب دیدگی پرده بکارت شود. به طور کلی عوامل موثر در پارگی پرده بِکارت و دلایل انجام جراحی ترمیم پرده بکارت عبارتند از:

  • از دیگر عوامل موثر در آسیب دیدگی پرده بکارت می توان به خودارضایی و وارد نمودن اجسام خارجی به واژن اشاره نمود.
  • تصادف، وارد شدن فشارهای شدید و ضربات سنگین به ناحیه شکم و لگن از دیگر عوامل این عارضه است.
  • از دیگر دلایل انجام جراحی تَرمیم پرده بکارت می توان به تجاوز جنسی اشاره نمود.
  • انجام جراحی های سنگین در ناحیه لگن نیز می تواند منجر به بروز این مشکل شود.
  • رابطه جنسی همراه با دخول از ابتدایی ترین دلایل پارگی پرده بکارت است.
  • انجام فعالیت و ورزش های سنگین نیز در بروز این عارضه بی تاثیر نیست.
عکس ترمیم بکارت

چه زمانی جراحی ترمیم پرده بکارت انجام می شود؟

با توجه به میزان آسیب دیدگی، دلیل بروز آن و همچنین شرایط بیمار روش های مختلفی برای ترمیم پرده بکارت وجود دارد. از روش های ترمیم پرده بِکارت می توان به استفاده از کپسول های مخصوص و یا مصرف گیاهان دارویی اشاره نمود. این کپسول ها به صورت شیاف درون واژن قرار می گیرند.

سپس تحت تاثیر حرارت و رطوبت موجود در داخل واژن غشا اطراف آن ذوب می شود. سپس با آمیزش جنسی خونریزی ساختگی رخ می دهد. استفاده نمودن از داروهای گیاهی (گیاه ماریانا) نیز به تنگ  شدن واژن، پیشگیری از عفونت واژن، جلوگیری از خارش و رشد قارچ ها در واژن، پیشگیری از بوی نامطبوع، افزایش لذت و میل جنسی و همچنین متعادل سازی ترشحات واژن توصیه می شود.

البته نمی توان روش های نام برده شده را جزو روش های مطمئن و ماندگار ترمیم بکارت دانست. به عنوان مثال اگر شما از گیاه ماریانا برای ترمیم بکارت استفاده کنید، نتیجه نهایی صد درصدی نخواهد بود. این اقدام تنها به افزایش استحکام عضلات نگه دارنده واژن منجر می شود و تاثیر قطعی ندارد.

جراحی ترمیم پرده بکارت از دیگر روش های موثر در تَرمیم بکارت است. که بهترین جراح زیبایی زنان در تهران با استفاده از روش جراحی بافت های باقی مانده از غشا محافظ در دهانه واژن را با استفاده از بخیه به یکدیگر متصل می نماید. با توجه به تشخیص پزشک، سابقه پزشکی بیمار و خواست او ممکن است این جراحی با استفاده از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام شود. معمولا این جراحی 1 تا 2 ساعت طول می کشد و دوران نقاهت بسیار کوتاه مدتی نیز دارد. بنابراین فرد یک یا دو روز پس از جراحی ترمیم پرده بِکارت به راحتی می تواند فعالیت های روزمره خود از قبیل کار و ورزش را انجام دهد.

روش های جراحی ترمیم بکارت

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای ترمیم پرده بکارت وجود دارد که موثرترین آن روش جراحی است. اما جراحی پرده بکارت نیز به چند شیوه تقسیم بندی می شوند. که به شرح زیر می باشند.

روش alloplant

این روش ترمیم کاملا موقتی می باشد. به همین دلیل معمولا یک هفته پیش از ازدواج انجام می شود.

روش STID

این روش یکی از جدیدترین متدهای ترمیم پرده بکارت است. که از بخیه سه لایه ای در لبه های پرده بکارت استفاده می شود. به گونه ای که باقیمانده پرده بکارت با استفاده از میکرو بخیه قابل جذب به یکدیگر فیوز می شوند.

استفاده از پرده بکارت مصنوعی

در این روش نیز پرده بکارت مصنوعی و یا کپسول حاوی مایعی قرمز رنگ درون واژن قرار داده می شود. که پس از مدتی توسط رطوبت و حرارت بدن ذوب می شود و مایع میانی آن آزاد می شود و سپس از واژن خارج می شود.

عوارض ترمیم بکارت

از آنجایی که جراحی ترمیم پرده بکارت روشی تهاجمی است و مانند سایر جراحی ها از ماده بیهوشی و یا بی حسی استفاده می شود. ممکن است بیمار پس از جراحی با عوارض زیر مواجه شود. البته لازم به ذکر است که در صورتی که یک دكتر خوب برای ترميم بكارت را برای انجام این جراحی انتخاب نکنید، ممکن است عوارض غیر طبیعی دیگری مانند باز شدن بخیه ها یا خونریزی شدید از ناحیه واژن را نیز تجربه نمایید.

  • عفونت
  • استفراغ
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • احساس درد در ناحیه واژن
  • ملتهب شدن محل جراحی شده

سوالات رایج در رابطه با جراحی ترمیم پرده بکارت

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

8 پاسخ

  1. سلام
    توروخدا کمکم کنید راهنماییم کنید
    من میخوام بدونم پرده بکارت دارم یا نه چون تو بچگی ی حادثه ای برام پیش امد و ازم خون رفت ولی دکتر نرفتم الان استرس دارم نمیدونم چیکار کنم

  2. سلام خسته نباشید من ترمیم انجام دادم قسمت خارج هم دوخته شده پرده بکارت داخله نمیدونم پرده عمل کرده یانه؟

    1. باید معاینه شوید تا با اطمینان بتوان در این زمینه نظر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

درخواست مشاوره رایگان!