دکتر لیلا تدین / جراحی زیبایی زنان / تنگ کردن واژن با نخ
۷ دقیقه
تنگ کردن واژن با نخ

تنگ کردن واژن با نخ

آنچه می خوانید...

امروزه عمل های زیبایی و ترمیمی با استقبال زیادی از طرف خانم ها رو به رو است. یکی از این عمل های زیبایی لیفت واژن یا تنگ کردن واژن با نخ است که باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها می شود و از نظر درمانی هم کاربرد دارد. تنگ کردن واژن با نخ یک روش ترمیمی واژن است برای رفع گشادی آن. در این مقاله همه چیز درباره لیفت واژن با نخ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عمل تنگ کردن واژن با نخ چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفتیم زایمان، ژنتیک، بارداری و افزایش سن عامل های اصلی گشادی واژن هستند. یکی از بهترین و جدیدترین روش های روز دنیا لیفتینگ عضله های داخلی واژن با نخ است. قبلا از نخ برای لیفت صورت و کشیدن غبغب استفاده می شد. در عمل تنگ کَردن  با نخ ابتدا دهانه واژن را با نخ بالا می کشند که موجب  تنگ شدن دهانه واژن می شود.

در ادامه روند تنگ کردن واژن با نخ، جراح زیبایی زنان بخیه زدن ظریف در کانال واژَن را شروع می کند. نخ ها عضله های آسیب دیده در کانال واژن را نزدیک به هم و باعث تنگی کانال واژن می شود. این عمل موجب تقویت عضله های ضعیف واژن می شود. این عمل در مدت کوتاهی واژن را تنگ می کند. بعد از دو هفته نخ های لیفت به دلیل جنس خاصی که دارد باعث تحریک کلاژن سازی در کانال واژن می شود.

تنگ کردن واژن

این کلاژن سازی باعث ترمیم عضله های ضعیف شده و جوانسازی واژن می شود. برای تنگ کردن واژن از نخ همگرای دو جهتی استفاده می کنند. این عمل سرپایی، با بی حسی و بدون درد و خونریزی انجام می شود. نخی که برای تنگ کَردن واژن استفاده می کنند مخصوص لیفت واژن تولید می شود که توسط بافت بدن به صورت کامل جذب می شود. با این مدل نخ بافت واژن به شکل همگرا به داخل کشیده می شود و بعد جذب بدن می شود.

مهم ترین دلایل گشادی واژن چیست؟

عوامل مختلفی می توانند باعث افزایش قطر دهانه یا کانال واژینال و در نتیجه احساس نیاز به تنگ کردن واژن شوند. گشادی واژن باعث ایجاد عفونت دستگاه تناسلی زنان می شود و هم دلیلی برای بد فرم شدن این قسمت از بدن می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تنگ کردن دائمی واژن و هزینه آن به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

مهم ترین دلایل گشادی واژن را در ادامه آورده ایم:

زایمان های مکرر طبیعی

بعد از زایمان طبیعی دهانه واژن دقیقا به حالت اول خود بر نمی گردد و بروز مشکل گشادی واژن محتمل است. خانم هایی که زایمان طبیعی را انتخاب می کنند بعدا دچار این مشکل می شوند. توصیه می شود بعد از زایمان های طبیعی عمل تنگ کَردن واژن با نخ را انجام دهید تا هم گشادی واژن ترمیم شود و هم عفونت واژن از بین برود.

افزایش سن

با افزایش سن لایه های درونی واژن استحکام خود را از دست می دهد و این مسئله باعث نارضایتی جنسی برای خانم های بالای سن چهل سالگی می شود. زنان زیادی در سن چهل سالگی برای رضایت جنسی خود و شریک جنسی شان به عمل های ترمیمی و زیبایی مانند تنگ کردن واژن با نخ و لابیاپلاستی روی می آورند.

فشارهای دوران بارداری

دلیل دیگری که باعث گشادی واژن می شود، بارداری است. به همین دلیل است که حتی برخی از زنانی که زایمان سزارین انجام می دهند هم از گشادی واژن خود ناراضی هستند. این مشکل گاهی توسط همسر فرد بیان می شود یا خود فرد متوجه این مشکل می شود. بارداری موجب فشار به عضله های لگن و گشادی واژن می شود.

عوامل ژنتیکی

بعضی از زنان به لحاظ ژنتیکی عضله های کف لگن ضعیفی دارند. این زنان بیشتر از دیگران به گشادی واژن مبتلا می شوند. بهتر است بدانید گشادی واژن چیزی جز ضعیف شدن عضله های کف لگن نیست. به همین دلیل است که می گوییم بهتر است انجام ورزش های تقویت کننده عضلات لگن مانند ورزش های کگل را انجام دهید.

ماندگاری نتیجه تنگ کردن واژن با نخ لیفت

ماندگاری نتیجه عمل تنگ کردن واژن با نخ لیفت دائمی است اگر بعد از عمل، بارداری و زایمان نداشته باشید. کلاژن سازی با تحریک بافت واژن باعث ماندگاری این عمل است. البته انجام درست اقدامات مراقبتی بعد از جراحی هم تاثیر بالایی بر روی میزان ماندگاری اثر آن خواهد داشت.

اقدامات لازم قبل از عمل تنگ کردن واژن با نخ

خانم ها قبل از انجام عمل تنگ کردن واژن باید معایناتی را توسط پزشک متخصص زنان انجام دهند به دلیل این که اگر خانمی دارای عفونت ناحیه دستگاه تناسلی باشد نمی تواند عمل را انجام دهد تا به طور کامل درمان شود. همچنین انجام جراحی تنگ کردن واژن با نخ دارای محدودیت برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و دیابت است.

نتیجه تنگ کردن واژن با نخ

مزایای تنگ کردن واژن با نخ

روش های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد؛ مهم ترین آن ها پرینورافی، واژینوپلاستی، تنگ کردن واژن با لیزر و تنگ کَردن با نخ هستند. (اگر می خواهید بدانید پرینورافی چیست، مقاله مربوط به آن را مطالعه نمیایید.)

اصلی ترین مزایای تنگ کردن واژن با نخ عبارتند از:

  • غیر تهاجمی
  • ماندگاری بالا
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • از بین رفتن عفونت واژن
  • عملی سریع با نیم ساعت زمان
  • ترمیم چین خوردگی ناحیه پرینه
  • مرخص شدن بلافاصله بعد از عمل
  • با بی حسی و بدون درد و خونریزی
  • جذب نخ ها توسط بدن بدون اثر بخیه
  • تقویت عضله های ضعیف واژن و جوانسازی

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن با نخ

عمل تنگ کردن واژن با نخ عملی سرپایی و غیر تهاجمی است که بعد از عمل می توانید فعالیت های روزمره خود را شروع کنید. آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند را برای چند روز استفاده کنید. روابط جنسی به مدت شش هفته ممنوع می باشد به دلیل اینکه در طی این مدت نخ ها در حال جذب توسط بدن می باشند که واژن تنگ و خوش فرم شود.

موارد ممنوعیت انجام تنگ کردن واژن با نخ

هر خانمی که با مشکل گشاد شدن بیش از حد دهانه و کانال واژن خود دست و پنجه نرم می کند، می تواند از مزایای تنگ کَردن واژن با نخ بهره مند شود. اما برخی از خانم ها به دلیل شرایط خاصی که دارند، شاید انجام این جراحی برایشان مناسب نباشد. این افراد عبارتند از:


دختران باکره

دختران باکره نمی توانند این عمل را انجام دهند البته نیازی به این عمل هم ندارند چون این عمل عضلات کانال واژن را که بر اثر زایمان آسیب دیده را ترمیم می کند. پرده بکارت در دختران مانع این عمل است.


خانم های باردار

برای خانم های باردار امکان انجام عمل تنگ کردن واژن با نخ وجود ندارد. این بانوان بعد از زایمان می توانند این عمل تنگ کردن واژن را انجام دهند.


خانمهای مبتلا به تبخال تناسلی

خانُم هایی که مبتلا به تبخال تناسلی هستند برای انجام عمل باید درمان شوند چون ممکن است تبخال تناسلی به قسمت های دیگر واژن پخش شود.


خانمهای مبتلا به زگیل تناسلی فعال

زگیل تناسلی باید درمان شود به خاطر اینکه امکان سرایت آن به قسمت های دیگر واژن وجود دارد. خانم های مبتلا به زگیل تناسلی که قصد عمل تنگ کردن واژن را دارند باید به طور کامل درمان شوند بعد عمل را انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله زگیل تناسلی زنان مراجعه کنید.


خانم های مبتلا به عفونت لگنی

عفونت لگنی باید به طور کامل در کسانی که مبتلا به این عفونت هستند درمان شود تا بتوانند عمل تنگ کردن واژن با نخ را انجام دهند.


دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

درخواست مشاوره رایگان!