دکتر لیلا تدین / جراحی زیبایی زنان / جراحی زیبایی کلیتوریس (هودکتومی) برای افزایش میل جنسی
۶ دقیقه
عمل کلیتوریس

جراحی زیبایی کلیتوریس (هودکتومی) برای افزایش میل جنسی

آنچه می خوانید...

آیا دیگر هیچ راه حلی برای مشکلات جنسیتان شامل مشکلات ارگاسم به ذهنتان نمی رسد؟ آیا پزشک به شما گفته که دلیل این مشکلات، فیزیکی و مربوط به کلیتوریس شما هستند؟ بسیار خب نگران نباشید! جراحی کلیتوریس یا هودکتومی عملی است که با انجام آن میزان تحریک پذیری کلیتوریس شما به حداکثر می رسد. نام دیگر هودکتومی، هودوپلاستی است. در این مقاله همه چیز درباره جراحی کلیتوریس و بهترین جراح هودکتومی در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیایید از ابتدا شروع کنیم: هود به چه درد می خورد؟

آیا می دانید کلیتوریس بخشی بسیار پیچیده از آناتومی زنان با بیش از 14000 رشته عصبی است؟ کلیتوریس اغلب به آلت تناسلی مرد تشبیه می شود، زیرا هر دو نقشی حیاتی در تحریک جنسی دارند. تصور کنید تمام این رشته های عصبی به لباستان ساییده شوند. دردناک است، نه؟ نقش هود همینجاست. هود از این بافت ظریف در برابر تحریک بیش از حد توسط محرک های خارجی محافظت می کند.

پس سایز ان به چه علت مهم می شود؟ بیایید در مورد ان صحبت کنیم. توجه به این نکته مهم است که اندازه هود در هر خانم متفاوت است – و هیچ ارتباطی با قد و وزن ندارد. هود با اندازه معمولی باید هنگام تحریک جنسی به راحتی کنار برود و کلیتوریس دیده شود. در کلیتوریس رشته های عصبی زیادی وجود دارد. در نتیجه با داشتن هودی با اندازه مناسب، ارگاسم به خوبی انجام می شود.

با این حال، هنگامی که هود بزرگتر از حد نرمال باشد، کنار نمی رود یعنی به راحتی جمع نمی شود و این، به نوبه خود، بر تحریک جنسی و در نتیجه رضایت جنسی تأثیر می گذارد. هود بزرگ می تواند به علت تغییرات هورمونی یا ژنتیکی ایجاد شود.

آناتومی کلیتوریس

مزایای هودکتومی

هودوپلاستی، هودکتومی یا جراحی کوچک کردن هود همانطور که معمولاً به آن اشاره می شود، یک عمل زیبایی زنان و زایمان برای کاهش میزان پوستی است که کلیتوریس را می پوشاند. وقتی این بافت اضافی برداشته شود، تحریک جنسی برای خانم ها راحت تر می شود و در نهایت به ارگاسم می رسند. با این حال، کاهش هود به سادگی به عنوان یک روش جوان سازی واژن برای بهبود کیفیت ارگاسم انجام نمی شود.

فایده دومی نیز وجود دارد که بانوان را به انتخاب این عمل جراحی ترغیب می کند! زنانی که دارای کلاهک بزرگ کلیتوریس هستند، اغلب در پارچه های نرم احساس ناراحتی می کنند. جدا از ناراحتی، ممکن است مقداری درد نیز وجود داشته باشد زیرا هود بین ران ها ساییده می شود.

سومین فایده‌ای هم وجود دارد ! هودوپلاستی همچنین متعهد می شود که جذابیت بصری هود را افزایش دهد. هود بزرگتر ممکن است از روی لباس شخص قابل مشاهده باشد و در نتیجه باعث خجالت فرد شود.

بنابراین، جدا از بهبود برانگیختگی جنسی، کوچک کردن هود جذابیت بصری ان را بهبود می بخشد و از مالش آن توسط محرک خارجی که باعث درد می شود هم جلوگیری می کند.

هزینه انجام این جراحی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی واژن براساس پیچیدگی، تخصص پزشک و اینکه آیا تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود متفاوت است. برای آن که بتوانید از هزینه نهایی عمل زیبایی کلیتوریس با خبر شوید باید تحت معاینه قرار بگیرید.

مدت زمان بهبودی بعد از جراحی چقدر است؟

بیماران بعد از جراحی ممکن است کمی تورم، بی حسی و ناراحتی داشته باشند. با این حال، اکثر بیماران می توانند ظرف 1 تا 2 روز پس از هودکتومی به محل کار خود بازگردند. فعالیتهای بدنی شدیدتر، از جمله ورزش و فعالیت های جنسی، برای چند هفته اضافی یا تا زمانی که توسط دکتر تایید شوند، ممنوع است.

چه کسی به هودکتومی نیاز دارد؟

در واقع هر زنی که با مشکلات جسمی، زیبایی یا عاطفی ناشی از بزرگ بودن هود دست و پنجه نرم می کند، می تواند از این جراحی بهره مند شود. برخی از جذاب ترین مزایای بالقوه هودکتومی عبارتند از:

  • افزایش احساس جنسی
  • تحریک پیشرفته کلیتوریس
  • ارگاسم قوی تر و مکرر
  • توانایی بهتر برای به اوج رسیدن
  • ظاهر بهبود یافته
  • کاهش درد هنگام رابطه
  • واژن طبیعی تر، زنانه و جوان پسند
  • افزایش اعتماد به نفس
  • روابط بهتر با شریک زندگی
لابیاپلاستی و هودکتومی همزمان

آیا من برای انجام هودکتومی واجد شرایط هستم؟

بیمارانی که خواستار انجام جراحی هودکتومی هستند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • سلامتی کامل
  • وزن سالم و پایدار
  • عدم مصرف سیگار
  • منع مصرف بیهوشی یا جراحی نداشته باشید
  • انگیزه واقعی برای انجام جراحی داشته باشید
  • انتظارات واقع بینانه ای از نتایج جراحی داشته باشید

بیمارانی که مشکلات پزشکی شدید، بیماری قلبی یا ریوی دارند یا کسانی که سابقه ضربه به اندام های تولید مثل را دارند، ممکن است واجد شرایط هودکتومی نباشند.

روش انجام جراحی هودکتومی به چه صورت است؟

هودکتومی برای اطمینان از امنیت و راحتی بیمار تحت بیهوشی انجام می شود و انجام آن حتی در صورت ترکیب با لابیاپلاستی معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد، زیرا هودکتومی یک جراحی نسبتاً ساده است.

تکنیک مورد استفاده شامل برداشت دو طرفه از بافتهای پوشاننده کلیتوریس است. هنگامی که هود کوچک می شود، در واقع کلیتوریس و اعصاب ان تحت تأثیر قرار نمی گیرند. این یک عمل ختنه نیست.

بیماران حداقل زمان بهبودی را تجربه می کنند و می توانند در عرض 3-5 روز به کار خود برگردند و تقریباً بعد از 3-5 هفته ورزش و فعالیت جنسی را از سر می گیرند. در مرحله بهبودی ممکن است مقداری تورم و ناراحتی جزئی داشته باشید.

نشستن به مدت طولانی ممکن است دردناک باشد. در نتیجه باید موقتا از رانندگی کردن اجتناب کنید. ورزش شدید و بلند کردن اجسام باید به طور موقت متوقف شود تا تورم کاهش یافته و بهبودی کامل حاصل شود.

مراقبت های لازمه پس از هودکتومی

برای اطمینان از بهبود سریع با نتایج مطلوب، ما دستورالعمل های مراقبت های ویژه را در اختیار شما می گذاریم:

  • پس از جراحی باید از نوار بهداشتی استفاده کنید و این کار را تا قرار ملاقات بعدی ادامه دهید.
  • بعد از جراحی به مدت 1 هفته اجازه رانندگی ندارید. پس برای داشتن یک همراه برنامه ریزی کنید.
  • بعد از ترخیص باید دو بار در روز دوش بگیرید – در 7 روز اول به طور مستقیم از صابون در محل جراحی استفاده نکنید.
  • 2 هفته اول پس از هودوپلاستی باید بین 2 تا 3 لیتر آب بنوشید.
  • به مدت 6 هفته پس از جراحی از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید.

انجام همزمان جراحی هودکتومی و لابیاپلاستی

بسیاری از خانم هایی که می خواهند ظاهر لابیاهای واژن خود را اصلاح کنند، می توانند به طور همزمان جراحی زیبایی کلیتوریس را با لابیاپلاستی به انجام برسانند. با این اقدام می توان اصطلاحا یک تیر و دو نشان زد. هر دوی این جراحی ها می توانند به کمک لیزر مونالیزا به انجام برسند.

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =

درخواست مشاوره رایگان!