دکتر لیلا تدین / بارداری و زایمان / زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان خاتم الانبیاء
۴ دقیقه
زایمان طبیعی بدون درد

زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان خاتم الانبیاء

آنچه می خوانید...

آیا واقعاً امکان انجام زایمان طبیعی بدون درد وجود دارد؟ آیا استفاده از روش اپیدورال در زایمان طبیعی ایمن است؟ نکات مثبت و منفی آن چیست؟ همه افراد می توانند از این روش در زایمان خود استفاده کنند ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. شما در این مقاله فیلم زایمان طبیعی بدون درد به روش اپیدورال را نیز مشاهده خواهید کرد.

زایمان بدون درد چیست؟

تولد می تواند یک تجربه زیبا باشد. اما به دلیل پیش بینی درد و ناراحتی ، برخی از خانمها را دچار اضطراب می کند.در حالی که بسیاری از خانمها برای داشتن زایمان راحت تر ، اپیدورال (داروهای تسکین درد) را ترجیح می دهند ، تعداد دیگری نوزاد خود را بدون استفاده از دارو با زایمان طبیعی به دنیا می آورند . زیرا برخی در مورد عوارض جانبی داروها و اپیدورال نگران می باشند . در مورد گزینه های زایمان طبیعی با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود کدام روش برای شما و فرزندتان بهتر است. در اینجا برخی از مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه شودرا بیان می کنیم .

زایمان-طبیعی-بدون-درد-در-بیمارستان-خاتم-الانبیاء
زایمان-طبیعی-بدون-درد-در-بیمارستان-خاتم-الانبیاء

روش های زایمان طبیعی بدون درد

1.  زایمان طبیعی با گاز استنشاقیکی از روش هایی که به کاهش درد در حین زایمان طبیعی کمک می کند استنشاق گازی به نام  انتونوکس از طریق گذاشتن ماسک به دهان بیمار می باشد . در این روش زمانی که مادر احساس درد شدید کند ماسک را بر دهان خود می گذارد تا گاز را استنشاق کند . این روش برای کاهش درد موثر می باشد .

 2.  زایمان طبیعی به روش اپیدورال بهترین روش زایمان بدون درد استفاده از تزریق ماده بی حسی می باشد . در این روش متخصص بیهوشی تزریق را در قسمت تحتانی کمر انجام داده و یک لوله پلاستیکی را قرار می دهد که از طریق آن داروها در اطراف نخاع آزاد شود.اپیدورال درد و احساس در نیمه تحتانی بدن را کاهش می دهد .

دکتر لیلا تدین جراح و متخصص زنان دارای بورد تخصصی زنان و زايمان از دانشگاه تهران، به بررسی و تشخیص بیماری های زنان می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 26329620 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

چه موقع از اپیدورال در زایمان طبیعی استفاده می شود؟

اپیدورال درد را در یک ناحیه خاص (قسمت تحتانی بدن) کاهش می دهد . در صورت وجود عوارض ، مانند عوارضی که منجر به زایمان سزارین می شوند ، استفاده از اپیدورال یک ضرورت پزشکی است. برای انجام این روش حدود 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز می باشد .

آیا اپیدورال در زایمان طبیعی ایمن است؟

اپیدورال ها برای مادر و نوزاد بی خطر هستند.این روش باعث آرامش مادر در حین زایمان می شود که در نهایت منجر به افزایش تمرکز همکاری در به دنیا آمدن نوزاد می شود .

فواید زایمان طبیعی با اپیدورال

بزرگترین فایده اپیدورال، زایمان طبیعی بدون درد است. در حالی که در زایمان عضلات منقبض می شوند ، درد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.  “اما مانند هر مداخله پزشکی ، می تواند عوارض جانبی ناخواسته نیز به همراه داشته باشد.”

دلایل دوری از اپیدورال 

  • زایمان ممکن است طولانی تر باشد.
  • احتمال حالت تهوع و سرگیجه بعد از اتمام زایمان.
  •  ممکن است در ادرار کردن مشکل داشته باشید و به سوند نیاز دارید.

آیا باید زایمان بدون درد را انتخاب کنید؟

دکتر لیلا تدین متخصص زنان و جراح زیبایی زنان می گوید: “من به خانمهای باردار توصیه می کنم که با تقویت استقامت با تمرین ورزش و تکنیک های تنفس خود را برای زایمان طبیعی آماده کنند.”وی گفت: “با حمایت مناسب ، بسیاری از خانم ها بدون نیاز به اپیدورال قادر به کنار آمدن با درد زایمان هستند.اما برخی از خانمهایی که تحمل درد زیادی ندارند یا تحمل درد کم دارند  می توانند از اپیدورال در زایمان استفاده کنند .

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

11 پاسخ

  1. سلام من یه سوال دارم من ۳۹ سالمه دوست دارم دیگه بچه دار بشم به نظرتون کار درستی هست تو این شرایط کرونا بارداربشم با توجه به ریسک گرفتن کرونا…البته من شاغل نیستم الان

    1. سلام
      اقدامات قبل از بارداری را انجام دهید.
      اسید فولیک مصرف کنید.
      آزمایشات،پاپ اسمیر و سونوگرافی را حتما انجام دهید.
      درسته که الان کرونا کاهش پیدا کرده اما به طور قطعی نمی دانیم چه زمانی از بین می رود. بنابراین بهتر است که اقدام نمایید.

  2. سلام من در شروع ماه هفت بارداری هستم و مبتلا به دیابت بارداری-میخواستم بدونم امکان زایمان طبیعی وجود داره؟ و در زایما طبیعی هیچ مسکنی استفد نمیشه؟ اپیدورال با دیابت منافات داره؟

  3. سلام خسته نباشید من در بارداری دوم هستم و افزایش فشار شریان رحمی دارم و آسپرین مصرف میکنم آیا میتوانم زایمان بدون درد انجام بدم و آیا ممکنه تزریق در دست انجام سود بجای کمر؟

    1. سلام زایمان بدون درد با تزریق در کمر انجام امکانپذیره.
      با پزشکتون در مورد قطع آسپرین در ۳۶ هفته مشورت کنید

  4. سلام اگر تصمیم به زایمان طبیعی با اپیدورال داشته باشیم باید با خود بیمارستان خاتم هماهنگ کنیم یا پزشک کفایت میکنه؟

  5. ایاعوارض شدیدی داره زایمان بدون درد با اپیدورال ؟ایا کسی که به اموکسی سیلین حساسیت داره امکان داره به داروی اپیدورال حساس باشه ؟ بیمارستان خاتم الانبیا ببشتر سزارینی داره با زایمان طبیعی ؟

    1. سلام عوارضی ندارد و بیمارستان خاتم الانبیاء هم زایمان طبیعی انجام میشه و هم سزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =

درخواست مشاوره رایگان!