۱۰ دقیقه
لابیاپلاستی برای بار دوم

عمل ترمیمی لابیا

آنچه می خوانید...

دکتر لیلا تدین، به عنوان یک متخصص باتجربه در جراحی زیبایی واژن و عمل ترمیمی، ارجاعات متعددی را برای تجدید نظر در مواردی که پزشکان دیگر ممکن است جراحی را ناکام گذاشته باشند، دریافت می‌کند. متأسفانه، پزشکانی که در زمینه جوانسازی واژن، لابیاپلاستی آموزش ندیده‌اند، عمل کرده‌اند و نتایج فاجعه باری داشته‌اند. خوشبختانه، بیماران خود به دکتر لیلا تدین برای تخصص او در بهبود این نتایج جراحی قبلی و عمل ترمیمی لابیاپلاستی مراجعه می‌کنند.

عمل ترمیمی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی گاهی اوقات به عنوان کوتاه کردن لب یا کاهش لابیا شناخته می‌شود که شامل بازسازی لابیا بزرگ و کوچک می‌شود. اصطلاحات لابیاپلاستی و واژینوپلاستی گاهی به جای هم استفاده می‌شوند، اما یکسان نیستند. اولی برای نشان دادن رویه‌های روی چین‌های خارجی پوست اطراف فرج است که به عنوان لب‌های واژن نیز شناخته می‌شود. در حالی که دومی برای جراحی دهانه واژن است.

هنگامی که زنی تمایل به تجدید نظر در لابیاپلاستی قبلی دارد، این درخواست معمولا ایجاد تقارن از لبه های ناهموار یا نامنظم است. یا اینکه تمایل دارد که بافت بیشتری از لابیاها برداشته شود.

برای جلوگیری از نیاز به عمل ترمیمی لابیاپلاستی، به بهترین جراح زیبایی زنان در تهران مراجعه کنید.

در طول لابیاپلاستی نادرست چه اتفاقی می افتد؟

لابیاها مطمئناً بخش مهمی از اندام زنانه هستند که به طور طبیعی نقش مهمی در زندگی جنسی آنها ایفا می کنند. با این حال، لابیای تغییر شکل یا بزرگ شده نه تنها می تواند خجالت آور باشد، بلکه هنگام پوشیدن لباس های تنگ، لباس های بدنسازی یا مایو نیز بسیار ناراحت کننده است. روش های کاهش لابیا همچنین برای ترمیم لابیا پس از آسیب، زایمان و حتی بیماری انجام می شود.

متأسفانه، هنگامی که توسط یک جراح کمتر ماهر انجام می شود، این جراحی خاص می تواند به طرز وحشتناکی اشتباه شود و به نواحی حساس آسیب بیشتری برساند! لابیاپلاستی “نادرست” همچنین می تواند منجر به لابیای نامتقارن شود، که در آن یک لابیوم به طور قابل توجهی از دیگری بزرگتر است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد علت سیاه شدن لابیاها به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

عمل ترمیمی لابیا چیست؟

عمل ترمیمی لابیاپلاستی چیست؟

اصلاح و بازسازی لابیاپلاستی روش های مستقلی هستند که عیوب لابیاپلاستی قبلی را هدف قرار می دهند. این جراحی‌ها بسیار متفاوت هستند، زیرا نیازهای هر زنی متفاوت است. به طور کلی، آنها مشکلات ناشی از تکنیک نامناسب یا درمان ناکافی را هدف قرار می دهند. بیشتر مشکلات جزئی هستند، اما بازسازی می‌تواند مسائل جدیدی را که از جراحی اولیه منشأ می‌گیرد نیز برطرف کند.

بسیاری از عبارات «بازبینی» و «بازسازی» به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. در حالی که هدف بهبود نتیجه نامطلوب و کامل کردن ظاهر لب‌های واژن همچنان باقی است، راه‌های متفاوتی برای نزدیک شدن به این کار وجود دارد.

عمل ترمیمی لابیاپلاستی بر روی عیوب جزئی تمرکز می کند. به عنوان مثال، یک جراح ممکن است اصلاحی را برای رفع عدم تقارن جزئی بین لب‌ها، لبه‌های برجسته‌ای که نیاز به صاف کردن دارند یا حتی اسکارهای نامطلوب توصیه کند. اصلاحات همچنین می توانند پولیپ ها و سایر بی نظمی هایی را که پس از عمل ایجاد می شوند، برطرف کند.

اصلاح و بازسازی لابیا

در بسیاری از موارد، اصلاح لابیاپلاستی ساده است. جراحان اغلب می توانند تنظیمات را در مطب تحت بی حسی موضعی انجام دهند. البته، هر مورد متفاوت است و جراحان رویکرد مناسب را برای نیازهای شما تعیین می کنند.

بازسازی لابیاپلاستی بیشتر درگیر است. آن را به عنوان یک «تجدید» برای رسیدگی به نارضایتی گسترده‌تر در نظر بگیرید. این روش با هدف بازسازی لابیاپلاستی قبلی و رفع مشکلات جدید از اولین جراحی انجام می شود. این گسترده‌تر و زمان‌برتر است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تکنیک‌های جراحی دقیق‌تر از سوی پزشک شما دارد.

کاندیدهای عمل ترمیمی لابیا

قبل از اینکه بتوانید بازسازی یا اصلاح لابیاپلاستی انجام دهید، جراحان باید تعیین کنند که آیا شما کاندیدای خوبی هستید یا خیر. الزامات اساسی برای بازنگری یا بازسازی به شرح زیر است:

  • لابیاپلاستی قبلی انجام داده اید
  • از نتایج جراحی اولیه خود ناراضی هستید
  • شما آنقدر سالم هستید که بتوانید تحت عمل جراحی قرار بگیرید
  • حداقل پنج ماه از اولین لابیاپلاستی گذشته است

اینها ملزومات اولیه هستند. اما جراحی ترمیمی پیچیده است. تنها راه برای دانستن اینکه آیا کاندید هستید یا خیر، مشاوره حضوری است.

گستردگی مسائل مربوط به لابیاپلاستی قبلی شما تعیین می کند که آیا جراح می تواند ادامه دهد یا خیر. متأسفانه بازسازی کامل برای حدود 50 درصد موارد غیرممکن است.

لابیاپلاستی برای برداشتن و تغییر شکل بافت است. اگر ناهنجاری ها و مسائل زیبایی ناشی از برداشتن بیش از حد بافت باشد، گزینه های بازسازی محدود می شوند. اینکه آیا شما کاندید اصلاح جراحی لابیاپلاستی در تهران هستید یا نه، همه به نیازهای خاص شما، قابلیت های جراح و انتظارات شما بستگی دارد.

لابیاپلاستی برای بار دوم

جراحان می‌توانند از تکنیک‌های مختلفی در حین بازبینی یا بازسازی استفاده کنند و روش انتخابی آن‌ها به مسائل منحصر به فرد مورد نظر بستگی دارد. عمل ترمیمی لابیاپلاستی می‌توانند به‌طور چشمگیری متفاوت باشند. اما رایج‌ترین مشکلاتی که در طول بازسازی و اصلاح لابیاپلاستی باید برطرف شود، در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند.

برداشتن بیش از حد بافت

این مشکل اغلب محصول تکنیک ضعیف یک جراح بی تجربه است. در برخی موارد، جراحان هنگام برداشتن بافت با استفاده از تکنیک‌های اصلاح خطی، لب‌ها را می‌کشند. با این حال، ممکن است ماهیت فنری بافت لبی را در نظر نگیرند.

تا زمانی که بافت به عقب برگردد و بهبود یابد، میزان اشتباه مشخص نمی شود. نحوه برخورد جراحان برای بازسازی لابیاپلاستی بستگی به مقدار بافت باقیمانده دارد. خوشبختانه، بهترین جراح زیبایی زنان در تهران می توانند از بافت برداشته نشده در هود کلیتورال برای ایجاد یک لب کوچک جدید استفاده کنند.

بافت خیلی کم برداشته شد

در اینجا یک نگرانی نسبتاً آسان لابیاپلاستی وجود دارد. جراحان به دلیل ارتباط نادرست با بیمار یا ترسو بودن در حین عمل، می توانند بافت کمتری را نسبت به آنچه که می خواهند برداشت کنند. در هر صورت، بازنگری ها به سادگی وارد شدن و برداشتن مقدار کمی از بافت هستند.

جداسازی لبه ها

جدا شدن لبه ها گاهی اوقات به دلیل خونریزی زیر پوست، بهبودی ضعیف یا تکنیک نامناسب اتفاق می افتد. هر چه که باشد، لبه‌های یک دستمال بریده شده با گوه به درستی بهبود نمی‌یابند و منجر به مشکلات زیبایی مانند لبه‌های ناهموار، ترساندن «گوش سگ» و غیره می‌شود.

بازسازی به طور معمول نیاز به انجام مجدد کامل لابیاپلاستی گوه ای دارد.

بخیه‌های نامناسب

بخیه زدن نامناسب می تواند منجر به ایجاد اسکارهای ناخوشایند شود. برخی از زنان روی بافت در حال بهبودی، رشدهایی شبیه پولیپ ایجاد می کنند. دیگران ممکن است متوجه التهاب قابل توجه و سوراخ های قابل مشاهده در محل بخیه ها شوند.

خوشبختانه، تا زمانی که بافت کافی برای تطبیق با اصلاح وجود داشته باشد، پرداختن به این مسئله نسبتاً آسان است.

اهمیت انتخاب جراح مناسب برای لابیاپلاستی

مشاوره های عمل ترمیمی لابیاپلاستی به طور پیوسته افزایش یافته است. زیرا پزشکان بیشتری سعی می کنند لابیاپلاستی را به طور گاه به گاه انجام دهند. این پزشکان تجربه کمی دارند و آموزش های پیشرفته زیبایی لابیاپلاستی را ندیده اند. اگر لابیاپلاستی توسط فردی انجام شود که فقط گهگاه آن را انجام دهد، احتمال کمتری وجود دارد که بتواند با دقت هنرمندانه لابیا را درمان کند. همچنین برخی از پزشکان لابیاپلاستی را پیشنهاد می کنند که اصلا در ناحیه فرج تخصص ندارند.

دکتر لیلا تدین، متخصص زنان با بیش از 15 سال تجربه در کمک به زنان در تهران و مناطق اطراف آن است. او به تکنیک های مدرن لابیاپلاستی مسلط است و برای انجام اصلاح یا بازسازی که نیازهای شما را برآورده می کند سخت کار خواهد کرد.

خلاصه کلام

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی پرطرفدار است که می تواند اثرات بالقوه تغییر دهنده زندگی بر روی زندگی زنان داشته باشد. هدف این جراحی تغییر شکل یا کوچک کردن لب های واژن است که در نتیجه ظاهر فیزیکی کمتر، سلامت جنسی بهتر و اعتماد به نفس بیشتر ایجاد می شود.

انتخاب برای انجام لابیاپلاستی تصمیم مهمی است که به زنان این فرصت را می دهد تا مسئولیت بدن و سلامت جنسی خود را بر عهده بگیرند. متأسفانه، نتیجه همیشه آن چیزی نیست که بیماران تصور می کردند.

مانند تمام جراحی های زیبایی، همیشه خطر پیامدهای نامطلوب وجود دارد. بافت واژن پیچیده است و بدن هر فرد به طور متفاوتی به روند بهبودی واکنش نشان می دهد. حتی روش هایی که بدون مشکل انجام می شوند می توانند به نتیجه لابیاپلاستی ناخواسته ختم شوند.

اگر از نتایج لابیاپلاستی خود راضی نیستید و در حال بررسی عمل ترمیمی لابیاپلاستی هستید، با مطب دکتر لیلا تدین تماس بگیرید. اصلاح لابیاپلاستی در مطب دکتر لیلا تدین می تواند نگرانی های شما را برطرف کند و به شما در دستیابی به آنچه به دنبال آن هستید کمک کند.

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 2 =

درخواست مشاوره رایگان!