دکتر لیلا تدین / جراحی زیبایی زنان / سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا  
۸ دقیقه
نحوه انجام سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا  

آنچه می خوانید...

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا چگونه انجام می‌شود؟ در اطراف خود افراد زیادی را می‌بینید که از مشکلات تیرگی واژن ناراحت هستند و به دنبال انتخاب بهترین جراح متخصص زنان برای رفع این مشکل هستند. در گذشته بانوان ازروش های درمانی خانگی استفاده می‌کردند، که البته آنچنان نتیجه مثبتی هم نداشت. اما اکنون روش نوین سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ امکان پذیر است که در مدتی کوتاه از شر تیرگی های واژن برای همیشه خلاص خواهید شد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا و مزایای آن بیان کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با لیزر مونالیزا تاچ

با تولید و ارائه لیزر مونالیزا تاچ، انقلابی عظیم در زمینه رفع مشکلات زنان به وجود آمده است. لیزر مونالیزا در روشن و سفید کردن واژن، تنگ سازی، جوانسازی، لابیاپلاستی و همچنین رفع مشکلات بی اختیاری ادرار، افتادگی های رحم، شل شدن واژن بر اثر زایمان طبیعی و … نیز کاربرد و نتایجی عالی را به همراه دارد. در واقع این دستگاه، همزمان دارای قابلیت های درمانی و زیبایی متنوعی است.

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا  

دلایل تیرگی واژن

به طور کلی با افزایش سن و به مرور زمان، در ناحیه تناسلی شاهد تیرگی واژن خواهیم بود. اما تنها دلیل این مشکل، بالا رفتن سن نیست. در ادامه علل دیگر تیرگی واژن را بیان می‌کنیم.

  • تغییرات هورمونی: اولین و مهم ترین مورد برای پیدایش سیاهی ناحیه تناسلی، افزایش هورمون های جنسی در این نواحی است.
  • ساییدگی با لباس: پوشیدن لباس های تنگ حین ورزش کردن یا پیاده روی و استفاده مکرر از شلوارهای تنگ باعث می‌شود ناحیه تناسلی به طور مداوم به سطح لباس ساییده شود. پس از مدتی سطح پوست این قسمت نازک شده و به مرور زمان دچار تغییر رنگ خواهد شد.
  • چاقی و لاغری های متعدد: با تغییرات وزنی مکرر، پوست ناچار به مقاومت می‌شود. این شرایط موجب افتادگی های پوستی بر روی هم و در نتیجه تیرگی واژن می‌شود. گاهی این عوامل باعث ایجاد ترک های پوستی نیز می‌شوند.
  • عوامل ژنتیکی: برخی از بانوان هنگامی که به بلوغ می‌رسند، پوست ناحیه تناسلی آن ها به مرور تغییر رنگ داده و تیره می‌شود که می‌تواند ریشه در عوامل وراثتی داشته باشد.
  • افزایش سن: با بالا رفتن سن، سلول های رنگدانه ای پوست به خوبی گذشته کار نمی‌کنند.
  • روش نادرست اصلاح موهای زائد: از بین بردن موهای زائد با روش های نامناسب می‌تواند باعث از بین رفتن و تحریک پذیر شدن بافت پوست شود.
  • آکنه های پوستی
  • وجود عفونت های باکتریایی
  • ترک ها و کشیدگی پوست در بارداری
  • استفاده از لباس زیرهای پلاستیکی و نامرغوب

رفع تیرگی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

ناحیه تناسلی در همه افراد به طور طبیعی از سایر اندام ها تیره تر است که البته وجود فولیکول های ضخیم مو هم مزید بر علت است. اغلب افراد برای سفید کردن ناحیه واژینال در ابتدا به سراغ راهکارهای غیرجراحی مانند استفاده از کرم و درمان های سنتی می‌روند. این روش ها معمولا بسیار دیر نتیجه می‌دهند و یا به طور ملی نتیجه ای از آن ها حاصل نمی‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و کشف کاربردهای متنوع لیزر مونالیزا، امروزه از آن برای روشن سازی ناحیه تناسلی نیز استفاده می‌شود که روشی بدون درد و بسیار موثر است. این کار به بی حسی نیاز ندارد و از روش های غیر تهاجمی به شمار می‌رود؛ مگر اینکه در شرایط خاص، بنا به تشخیص پزشک از کرم های بی حسی موضعی استفاده شود. نتیجه ناشی از سریعترین روش سفید کردن واژن اغلب اثری بسیار طولانی و ماندگار دارد. جالب است بدانید، برای رفع تیرگی های مقعد نیز از این دستگاه لیزر استفاده می‌شود. محدودیت خاصی برای استفاده از لیزر مونالیزا وجود ندارد و تمامی خانم ها می‌توانند، از این روش درمانی استفاده کنند. مگر افرادی که دچار عفونت های واژینال هستند که باید ابتدا اقدام به درمان خود کنند و سپس برای سفید کردن واژن اقدام نمایند.

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا چگونه انجام می‌شود؟

در طول درمان، ناحیه مورد درمان به دقت تمیز می‌شود و ممکن است برای به حداقل رساندن ناراحتی، از یک بی حس کننده موضعی استفاده شود. سپس لیزر مونالیزا برای رساندن پالس‌های کنترل شده انرژی به پوست و هدف قرار دادن نواحی رنگدانه‌دار استفاده می‌شود. مدت زمان این روش می‌تواند بسته به اندازه ناحیه تحت درمان و نیازهای خاص فرد متفاوت باشد. روش سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا معمولاً توسط یک متخصص زنان و زایمان یا متخصص پوست آموزش دیده و با تجربه انجام می‌شود. در طول این روش، از یک دستگاه لیزر تخصصی برای هدف قرار دادن و شکستن رنگدانه های اضافی ملانین در ناحیه واژن استفاده می‌شود. این فرآیند به روشن شدن پوست و کاهش ظاهر لکه های تیره یا تغییر رنگ کمک می‌کند. این روش معمولاً در یک محیط بالینی انجام می‌شود و ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات درمانی متعدد نیاز داشته باشد. تعداد جلسات رفع تیرگی واژن با لیزر به نوع و ساختار پوست، میزان تیرگی واژن و … بیمار بستگی دارد و ممکن است 2 تا 3 جلسه طول بکشد. میانگین زمان هر جلسه وایتنینگ واژن حدود 30 الی 45 دقیقه است. توجه داشته باشید در جلسه اول تغییر چشم گیری را مشاهده می‌کنید اما نباید از ادامه دادن جلسات درمان، دست بکشید. زیرا تداوم آن می‌تواند نتیجه ای به مراتب طولانی تر برایتان داشته باشد.

مزایای سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

مهم ترین مزیت سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ بی عارضه بودن آن است. از جمله دیگر مزایای این روش عبارتند از:

  • غیر تهاجمی بودن روش
  • بدون نیاز به بی حسی
  • نتیجه گیری در مدت زمان کوتاه
  • ماندگاری طولانی مدت (در بعضی بانوان دائمی)
  • بدون داشتن دوران نقاهت

چه کسانی برای سفید کردن واژن با لیزر مناسب هستند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند مناسب ترین کاندید برای سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا محسوب می‌شوند. ویژگی های این افراد به شرح زیر می‌باشد:

  • افرادی که از سلامت کامل جسمانی برخوردار هستند.
  • افرادی که نسبت به ظاهر ناحیه تناسلی خود ناراضی هستند.
  • افرادی که به دلیل تیرگی ناحیه تناسلی در زمان رابطه جنسی اعتماد به نفس خیلی کمی دارند.
  • افرادی که دوران بارداری، تغییرات هورمونی و …. را پشت سر گذاشته اند.
  • افرادی که به طور ژنتیکی پوست ناحیه تناسلی آنها تیره رنگ است.
  • افرادی که هیچ گونه بیماری پوستی نظیر لوپوس، تبخال تناسلی و … مبتلا نیستند.

آیا لیزر موهای زائد، تداخلی در سفید کردن واژن ایجاد می‌کند؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از خانم ها مطرح شود این است که آیا فردی که لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی انجام می‌دهد، می‌تواند از روش سفید کردن واژن با لیزر استفاده کند یا خیر؟ پاسخ این سوال منفی است. بین این دو لیزر تداخلی وجود ندارد. اما صلاح است بین انجام لیزر موهای زائد و سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ، یک هفته فاصله باشد.

درباره سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا  

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

در حالی که این روش به خودی خود نسبتا سریع و کم تهاجمی است، مراقبت های پس از آن برای اطمینان از نتایج مطلوب و به حداقل رساندن خطر عوارض ضروری است. مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا شامل موارد زیر است:

  • حداقل تا 5 روز بعد از درمان رفع تیرگی واژن با لیزر از رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • برای جلوگیری از اصطکاک در ناحیه واژن از لباس زیر گشاد یا یکبار مصرف استفاده کنید. لباس زیر تنگ ممکن است موجب قرمزی یا تحریک پوست شود.
  • به مدت 48 تا 72 ساعت از حمام کردن یا شستن واژن با آب داغ خودداری کنید. بهتر است برای شست و شوی خود از اب ولرم استفاده کرده و پس از شست و شو نیز ناحیه تناسلی را خشک کنید.
  • پس از اتمام سفید کردن برای تسکین نواحی تحت درمان و کاهش تورم می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد.
  • داروهای تجویز شده را مطابق دستور پزشک استفاده کنید.

آیا رفع تیرگی واژن با لیزر دردناک است؟

میزان درد و ناراحتی رفع تیرگی واژن با لیزر تا حد زیادی به تکنولوژی دستگاه لیزر، آستانه تحمل درد بیمار، میزان تیرگی واژن و … بستگی دارد. به طور کلی می‌توان بیان کرد که شدت درد تجربه ای کاملا شخصی است و در هر فردی کاملا متفاوت است. اگر آستانه درد تحمل در بیمار کم باشد، پزشک متخصص می‌تواند از بی حس کننده های موضعی نظیر پماد لیدوکائین استفاده کند. این پماد باید حداقل 20 تا 30 دقیقه قبل از جلسه درمان بر روی واژن تمیز اعمال شود تا اثر گذاری مناسبی داشته باشد. در این شرایط بیمار در حین درمان احساس درد نخواهد کرد.

هزینه روشن سازی پوست ناحیه تناسلی با لیزر

به منظور اطلاع از هزینه سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا لازم است نزد بهترین متخصص زنان در تهران مراجعه نمایید تا با بررسی شرایط شما، میزان دقیق آن را بیان نماید. از جمله فاکتورهای موثر بر هزینه سفید کردن واژن با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع پوست
  • میزان تیرگی و علل ایجاد آن
  • میزان تغییراتی که باید در این ناحیه انجام شود
  • تعداد جلسات درمانی
  • شرایط سلامتی فرد

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

درخواست مشاوره رایگان!