دکتر لیلا تدین / جراحی زیبایی زنان / مراقبت های بعد از پرینورافی
۴ دقیقه
مراقبت های بعد از پرینورافی

مراقبت های بعد از پرینورافی

آنچه می خوانید...

مراقبت های بعد از پرینورافی شامل چه مواردی می‌شود؟ اگر عمل پرینورافی را انجام داده اید و یا قصد انجام آن را دارید لازم است با مراقبت هایی که بعد از انجام آن باید رعایت کنید آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم نکات مراقبتی که بعد از انجام پرینورافی برای بهبودی سریعتر و عدم تجربه عوارض جبران ناپذیر رعایت کنید را بیان کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مراقبتی بعد از پرینورافی

در ادامه قصد داریم نکاتی را که باید پس از پرینورافی رعایت کنید بیان کنیم. این نکات مراقبتی عبارتند از :

کنترل عفونت

برای جلوگیری از عفونت و کنترل آن باید دست ها را قبل از تماس با زخم عمل به طور مرتب تمیز کنید اما به هیچ وجه برای شستشو از صابون استفاده نکنید. در صورتی که  با علائم عفونت مانند تورم، قرمزی محل عمل، تب یا ترشحات غیرعادی مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مراقبت های بعد پرینورافی

تغذیه مناسب

در دوران نقاهت مصرف فراوان آب برای پیشگیری از یبوست فراموش نکنید. یکی دیگر از مراقبت هایی که باید رعایت کنید این موضوع است که تغذیه سالم و متنوع با مصرف مقدار کافی از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی دیگر داشته باشید.

مراقبت از زخم

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تمیز نگه داشتن و تعویض باند ها به موقع و با توجه به توصیه های پزشک می‌باشد. حتما محل بخیه ها را بعد از هربار شستشو به خوبی خشک کنید.

استراحت کافی

داشتن استراحت کافی و قرار گرفتن در حالت استراحتی به عملکرد بهتر بدن کمک کرده و باعث تسریع بهبودی می‌شود. این موضوع یکی از مهم ترین مراقبت های دوران نقاهت بعد از پرینورافی می‌باشد زیرا در صورتی که استراحت کافی نداشته باشید زمان بهبودی خود را به تعویق می‌اندازید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از عمل طوری بنشینید که به ناحیه ی پرینه فشاری وارد نشود و از تورم و خونریزی جلوگیری شود.

پیروی از دستورات پزشک

حتما به تمام دستورالعمل های مشخص شده توسط پزشک خود و استفاده از داروها در زمان های تعیین شده توجه کافی داشته باشید. در اکثر مواقع بهترین مراقبت های بعد از پرینورافی را پزشک خودتان خواهد داد به همین علت پیروی از دستورات ایشان امری بسیار مهم می‌باشد.

کاهش درد

زمانی که آثار بیهوشی و داروهای بی حسی در شما از بین برود مطمئنا به درد پس از جراحی مبتلا می‌شوید. در این مواقع پزشکان برای شما داروها مسکن تجویز می‌کنند. یکی از راهکارهایی که برای کاهش درد می‌توانید انجام دهید این است که از کمپرس یخ استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه عوارض جبران ناپذیر به بهترین متخصص زنان در تهران مراجعه کنید. سایر مراقبت هایی که در دوران نقاهت باید رعایت کنید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • برای جلوگیری از آسیب به ناحیه جراحی شده از پوشیدن لباس های تنگ تا زمان بهبودی خودداری نمایید.
  • تا زمان بهبودی کامل و حداقل به مدت 6 هفته از انجام رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین مانند تمرین های ورزشی، بلند کردن اجسام و … برای جلوگیری از وارد کردن فشار به محل جراحی پرهیز نمایید.
  • در صورت مشاهده خونریزی یا خارش و تورم شدید و هرگونه مورد غیر طبیعی حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • استفاده از ابزارهایی مانند تامپون تا حدود 5 ماه پس از جراحی پرینورافی ممنوع می‌باشد.
  • در دوران نقاهت فقط از پدهای بهداشتی استفاده کنید.
  • از وارد کردن هر گونه ضربه به محل جراحی خودداری نمایید.
  • در دوران نقاهت تا زمان بهبودی کامل از رانندگی کردن پرهیز کنید.
چه مراقبت هایی بعد از
 پرینورافی لازم است

استحمام بعد از عمل پرینورافی

یکی از مهمترین مراقبت هایی که نیاز است پس از پرینورافی رعایت کنید، استحمام می‌باشد که لازم است به درستی وبا دقت انجام شود.در هنگام شستشو به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید داخل واژن شستشو داده شود بلکه اطراف واژن قابل شستشو می‌باشد. برای استفاده از وان حداقل 4 هفته صبر کنید و بعد از این مدت مجاز به استفاده ی آن هستید.

دکتر لیلا تدین

جراح و متخصص زنان اخذ مدرک دكترای عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران دريافت مدرك تخصصی جراح زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای بورد تخصصی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

درخواست مشاوره رایگان!